احمد پورنجاتی قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما در دوران ریاست علی لاریجانی، نحوه برخورد با بیت امام خمینی (ره) را ، جزو پیش بینی های امام خمینی دانست و مصداق آن را هم نوع پاسخ ضرغامی به سید حسن خمینی عنوان کرد.

بخشهایی از گفت وگوی پورنجاتی با اعتماد از این قرار است :‌

  • چطور ممکن است کسی به سیدحسن خمینی که طبق قانون مصوب مجلس و بالاتر از آن طبق وصیت امام، متولی اندیشه و آثار امام است به این شکل جسارت آمیز پاسخ بدهد و وی را مورد استنطاق قرار دهد؟
  • برای کسانی که دوران امام را درک کردند یکی از موضوعات بسیار قابل توجه هوشمندی و آینده نگری حکیمانه امام خمینی(ره) است. به عنوان نمونه به خاطر می آورم که ایشان یک بار خطاب به حاج احمدآقا پیش بینی کرده بودند؛ «احمد بعد از من از تو انتقام خواهند گرفت.» من از تحقق این پیش بینی حیرت می کنم و احساس می کنم خواسته یا ناخواسته برخی از روی غفلت با تبدیل شدن به ابزار کسانی که از آغاز سر سازگاری با امام نداشتند، در حال اجرایی کردن پیش بینی امام هستند و برخی هم آگاهانه فضا و شرایط را به سمتی می برند که از خانواده امام خمینی(ره) در دو دهه بعد انتقام گرفته شود.
  • من یک سوال ساده از رئیس صدا و سیما دارم و آن سوال این است که برای پاره شدن عکس امام(ره) که البته هنوز هم درباره چگونگی حادثه پرسش های پاسخ نداده بسیاری وجود دارد، آن همه هیاهو به راه می افتد پس چرا در مورد پاره شدن اندیشه ها و نگاه های امام نشانه یی از واکنش در صدا و سیما وجود ندارد. پاره شدن عکس امام(ره) مهم تر است یا قطعه قطعه شدن، تجزیه شدن و گزینشی برخورد کردن با افکار امام؟
  • متاسفانه مدتی است با یک مصیبت بزرگ مواجه هستیم که با ارزش های انقلاب و ارکان نظام و مهم ترین ستون برپاکننده خیمه انقلاب یعنی امام خمینی(ره) برخورد گزینشی شده است؛ برخوردی که به بیانات حضرت امام و شخصیت ایشان اختصاص ندارد.
  • من ریشه این برخوردهای گزینشی با ارزش های انقلاب اسلامی و در صدر آنها دیدگاه های حضرت امام(ره) را قدرت طلبی می دانم
  • این توجیه های آقای ضرغامی به جز تکرار سخنان کانون هایی که مدتی است معرکه گردان فضای آشفته کشور هستند، چیز دیگری نیست. تشابه این پاسخ با نوشته ها و گفته های کسانی که افراطی ترین بخش جریانات التهاب آفرین جامعه هستند، نشان دهنده این است که هیچ پشتوانه منطقی و علمی در نامه رئیس صدا و سیما وجود ندارد.
  • شأن بیت حضرت امام و شخصیت فاضل، متین و هوشمند حاج سیدحسن خمینی اجل و بالاتر از این است که بخواهد به این اظهارات نسنجیده عکس العملی نشان دهد.
  • واکنش رئیس صدا و سیما به این نامه شتابزده و خالی از منطق است.